A szakdolgozat a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola etikatanári szakán, mesterképzésen készült 2018-ban.
A témavezető: Mervay Miklós tanár úr volt.
A szakdolgozat célja, hogy bemutassa a Magyarországon és határainkon túl is az iskolákban egyre népszerűbbé váló boldogságóra programot, és megvizsgálja, hogy a program részben vagy egészében beépíthető-e az etikaoktatás rendszerébe.
A szakdolgozat a különböző szakirodalmakon túl saját boldogságórás tanári élményekből is merít, és a budapesti Gyengénlátók Általános Iskolája etikaoktatása gyakorlati tapasztalataira alapozva tesz megállapításokat.
Az érzelmi intelligencia fejlesztése elengedhetetlenül fontos az iskoláskorú gyermekek szempontjából, de a felnőtt korosztály számára is rendkívül hasznos.
A szakdolgozat az alábbi linken érhető el:
Bieber Mária, A boldogságórák tematikájának integrálhatósága az etikaoktatásba